Dersin Adı | Şantiye Organizasyonu |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MINT 204 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencileri proje çeşitleri ve hazırlama ilkeleri, ihalelerin yapılması, teminatlar, sözleşmeler, şantiyenin kurulması, iş programlarının hazırlanması, kontrol yönetmeliği hakkında bilgilendirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Projeler, ihale işlemleri ve sözleşmeler, şantiyenin kurulması ve organizasyonu, iş programları, kontrol hizmetleri |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı ve tanışma | - |
2 | Şantiye Yönetimi- yapım sürecinin katılımcıları, Projeler | A. Turhan UYAROĞLU ,İnşaata Başlarken, Yem Yayınevi, Eylül 2015. Bölüm 1 |
3 | Şantiyede İmalat öncesi yapılacak işler- Yer ve Arsa seçimi, Bina Yapımında Hazırlanması Gereken Projeler | A. Turhan UYAROĞLU ,İnşaata Başlarken, Yem Yayınevi, Eylül 2015. Bölüm 2 |
4 | Şantiyede yapılan Taahhüt ve Geliştirme işleri- İşin Temini ve Şantiye Faaliyetleri | A. Turhan UYAROĞLU ,İnşaata Başlarken, Yem Yayınevi, Eylül 2015. Bölüm 3 |
5 | Organizasyon Şeması Hazırlanması | A. Turhan UYAROĞLU ,İnşaata Başlarken, Yem Yayınevi, Eylül 2015. Bölüm 4 |
6 | Şantiye İşleri- Şantiyede Bulunması gereken binaların anlatımı. | A. Turhan UYAROĞLU ,İnşaata Başlarken, Yem Yayınevi, Eylül 2015. Bölüm 1-5 |
7 | İhale İşlemleri ve Ruhsat İzinleri | A. Turhan UYAROĞLU ,İnşaata Başlarken, Yem Yayınevi, Eylül 2015. Bölüm 6 |
8 | Ders tekrarı ve Ara sınav | - |
9 | Şantiyede Malzeme Kayıpları | A. Turhan UYAROĞLU ,İnşaata Başlarken, Yem Yayınevi, Eylül 2015. Bölüm 7 |
10 | Şantiyede olması gereken belgeler ve tutanaklar. | A. Turhan UYAROĞLU ,İnşaata Başlarken, Yem Yayınevi, Eylül 2015. Bölüm 8 |
11 | İmalat kontrolü | A. Turhan UYAROĞLU ,İnşaata Başlarken, Yem Yayınevi, Eylül 2015. Bölüm 9 |
12 | İş Programı | A. Turhan UYAROĞLU ,İnşaata Başlarken, Yem Yayınevi, Eylül 2015. Bölüm 9 |
13 | Şantiyede İş güvenliği | A. Turhan UYAROĞLU ,İnşaata Başlarken, Yem Yayınevi, Eylül 2015. Bölüm 9 |
14 | Şantiye Defterleri | A. Turhan UYAROĞLU ,İnşaata Başlarken, Yem Yayınevi, Eylül 2015. Bölüm 9 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | - |
16 | Final Sınavı | - |
Ders Kitabı | A. Turhan UYAROĞLU ,İnşaata Başlarken, Yem Yayınevi, Eylül 2015, ISBN: 9786054793334 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | A. Pancarcı, Prof. Dr. M. Emin Öcal, Yapı İşletmesi ve Maloluş Hesapları, Birsen Yayınevi, ISBN: 9781111168728 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 152 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnşaat teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak | X | ||||
2 | Alanıyla ilgili edindiği bilgileri yorumlayabilmek ve teknolojileri uygulayabilmek | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | Alanında yapılan imalatların kontrolü ve belgelendirmesini yapabilmek | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili problemleri tanımlayabilmek ve çözüm üretebilmek | X | ||||
6 | Alanıyla ilgili proje yapabilmek veya yapılan projelerde sorumluluk alabilmek | X | ||||
7 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
9 | İngilizceyi Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanı ile ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurmak | |||||
10 | İnşaat teknolojisi alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |||||
11 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest